Dehidrációtól nem merül fel


Hogyan maradjon fitt repülőgépes utazáskor is? Árki Ildikó, háziorvos Amennyiben betart néhány alapvető óvintézkedést repülés előtt, alatt és után, sokkal élvezetesebbé teheti az utazást, és elkerülhet számos, a repüléssel összefüggésbe hozható problémát. Jól tudjuk, hogy a hosszabb ideig tartó egy helyben ülés negatívan hat az egészségünkre. Különösen igaz ez egy hosszabb repülőút esetén, ami időzónaváltás szindrómát jetlagstresszt, dedhidrációt és akár a mozgáshiány miatt kialakuló vérrögöket, azaz mélyvénás trombózist is okozhat.

Ezek és egyéb, repülőgépes utazással kapcsolatba hozható egészségügyi problémák is elkerülhetők néhány egyszerű rutin betartásával.

Egyszerűen kövesse az alábbi tippeket, hogy minél élvezetesebb legyen az utazás és fitten, ne pedig kimerülten érkezzen meg az úticéljához.

dehidrációtól nem merül fel

Dehidrációtól nem merül fel Felszállás előtt Már felszállás előtt is számos olyan dolgot tehet, amivel megkönnyíti a repülést és csökkentheti a problémák kockázatát. Étkezés: Kerülje a nagy étkezéseket és nehéz ételeket, melyektől kellemetlenül és puffadtnak érezheti magát.

Hogyan maradjon fitt hosszú utazáskor buszon vagy vonaton? Árki Ildikó, háziorvos A tömegközlekedésen való hosszabb utazás gyakran kimerítő, ám néhány egyszerű táplálkozási és folyadékfogyasztási tanácsot betartva sokkal élvezetesebbé teheti az utazást és frissen érkezhet meg úti céljához. A népszerű közlekedési módok — akár autóról, buszról vagy vonatról legyen szó — csak korlátozott lehetőséget biztosítanak az utazás során történő testmozgáshoz, ez pedig nem a legjobb recept a pihentető utazási élményhez. Már pár óra egy helyben ülés is okozhat kényelmetlenséget, fáradtságot, dehidrációt és akkor a merev, fájó izmokról még nem is beszéltünk. Mindez pedig jelentősen rontja a még alig megkezdett nyaralás élményét.

Válasszon inkább könnyű, alacsony zsírtartalmú, fehérjében és összetett szénhidrátokban gazdag ételeket — mint például tonhal és tészta —, melyek folyamatos energiát biztosítanak a repülés során. Folyadékfogyasztás: Kerülje az alkoholt és dehidrációtól nem merül fel olyan koffeintartalmú italokat, mint a kávé, tea és a kóla. Ezek helyett fogyasszon vizet vagy cukrozatlan gyümölcslevet. Ruházat: Bármilyen hosszú repülőútról is legyen szó, a lényeg, hogy minél kényelmesebben érezze magát, ezért viseljen könnyű, laza ruházatot a szűk farmer helyett.

A repülőn egy helyben üléssel eltöltött órák miatt különben is merevnek érezheti magát, ezért olyan ruházatot válasszon, amiben könnyebben ellazulhat. Alvás: Ideális esetben még a repülés előtt pihennie kéne, mert lehetséges, hogy a repülőn nem lesz lehetősége aludni.

Ha hosszú repülőút elé néz, előnyös lehet, ha már korábban megpróbálja átállítani a bioritmusát, így mikor megérkezik, könnyű lesz az adott hely mindennapi gyakorlatához alkalmazkodnia.

Hogyan maradjon fitt repülőgépes utazáskor is?

Testmozgás: Még beszállás előtt sétáljon egy picit. A testmozgás felfrissít, segít a stresszoldásban, és élénkíti a vérkeringést, mely segít a hosszú ideig tartó inaktivitással is összefüggésben álló mélyvénás trombózis elkerülésében. Stressz ellen: Tervezze meg előre az utazás részleteit, elegendő időt hagyva a reptérre való kijutásra, a check-inre és a reptéri biztonsági ellenőrzésre.

Így, ha esetleg bármilyen váratlan esemény pl. A repülőn Étkezés: A repülőn való étkezési szabályok hasonlóak a repülést megelőzőkhöz: maradjon a könnyen emészthető, kímélő ételeknél és snackeknél, melyek segítenek elkerülni a gyomorproblémákat és megtartani az energiaszintet.

Folyadékfogyasztás: Az alkoholhoz gyakran ingyen hozzá lehet jutni a repülőn, de bármilyen csábító is, hogy koccintással kezdje az utazást, álljon ellen a kísértésnek.

dehidrációtól nem merül fel

Legyen kéznél egy üveg víz, melyből rendszeresen kortyol az utazás alatt, hogy megelőzze a dehidrációt. Ruházat: A pihenés elősegítése érdekében lazítsa meg a nyakkendőjét és az övét, valamint ne feledkezzen meg a réteges öltözködésről, ahelyett, hogy egyetlen meleg ruhadarabot viselne.

A speciálisan repülésre kifejlesztett, rugalmas harisanya viselése szintén ajánlott a mélyvénás trombózis elkerülése érdekében.

dehidrációtól nem merül fel

Alvás: Bármennyit is sikerüljön aludnia a repülőn, az valószínűleg nem lesz mély, minőségi alvás, de biztosan gyorsabban telik a repülés. Ne feledje átállítani felszállás előtt az óráját az úti cél időzónájához — így könnyebb lesz a bioritmusa átállítása is, ha megérkezik.

Testmozgás: A lényeg, hogy próbáljon a lehető legaktívabb maradni. Sétáljon a sorok között rendszeres időközönként ideális esetben kb. Stressz ellen: Ha úgy érzi, kezd stresszes lenni, tartsa távol magát az olyan fedélzeti tevékenységektől, mint az evés, ivás, és helyette merüljön el egy jó könyvben vagy filmben vagy hallgassa kedvenc zenéit!

Készüljön fel előre az ilyen helyzetre azzal, hogy még az utazás előtt letölti ezeket okostelefonjára vagy tabletjére!

IDE KATTINTVA MINDENT MEGTALÁL AZ OLDALON!

Egy könnyű testmozgás nemcsak energizáló hatású, de segít megakadályozni a jetlaget is. Egyszerűen csak kövesse az alábbi tanácsokat: Keljen fel és sétáljon egyet: A repülőgépen végzett gyakorlatok ellenére a repülés alatt sokáig ülünk egy helyben, így a landolás után, annak érdekében, hogy mielőbb helyreálljon a vérkeringése, érdemes egy tempós sétával eljutni a csomagfelvételig.

Vegyen egy üveg vizet: Nagyon fontos, hogy földet érés után is fokozottan odafigyeljen a megfelelő hidratálásra. Segít elkerülni a fejfájást és a mentális fáradtságot.

  • Merevedés nem jön be reggel
  • COPD: miért kell a kontroll vizsgálat, miért nem elég felíratni a receptet?
  • Hogyan maradjon fitt hosszú utazáskor buszon vagy vonaton?
  • Ernyedt ernyedt pénisz
  • COPD: miért kell a kontroll vizsgálat, miért nem elég felíratni a receptet?
  • Pajzsmirigy túlműködés | Gellért Labor - Vérvétel Budapesten, magánlabor a Gellért téren

Tartson egy üveg vizet magánál és rendszeresen igyon belőle! Nyújtson: A repülőúttal járó mozdulatlanság könnyen izommerevséget okozhat, ezért az élénk séta után ajánlott a dehidrációtól nem merül fel izomcsoportok nyújtása, hogy a teste mielőbb visszatérjen a normális állapotba.

Ne vigye túlzásba: Akár nyaralásról, akár üzleti útról van szó, ne akarjon egy hétnyi programot belezsúfolni az első napokba! Valószínűleg sokkal fáradtabb, mint amilyennek érzi magát, ezért figyeljen arra, hogy ne vigyen semmit túlzásba!

Utazás alatt

Étkezés: Az utazás szervezése az erekció 18 évesen eltűnik az új környezet nyújtotta izgalmak mellett könnyű elfeledkezni a megfelelő étkezésről.

Emellett az is előfordulhat, hogy az adott országnak eltérő étkezési szokásai és ételei vannak, melyekhez az érkezési idő nem biztos, hogy passzol.

dehidrációtól nem merül fel

Annak érdekében, hogy emiatt ne érje kellemetlen meglepetés, legyen Önnél elegendő harapnivaló, mellyel kibírja a következő étkezésig. A müzli- és energiaszeletek kis helyen elférnek és elegendő energiát biztosítanak.

  • Hogyan kell élni, ha nincs merevedés
  • Facebook Like Pajzsmirigy túlműködés A pajzsmirigybetegségek már azelőtt is sokféle panaszt és tünetet okozhatnak, hogy kialakulnának a hormonszintek változására utaló fizikális jelek.
  • Mi a pénisz jól állni

Előfordulhat, hogy a repülés része a mindennapi életének, ám a megfelelő óvintézkedések betartásával élvezetes élmény lehet. Mindig fennáll annak a lehetősége, hogy olyan problémák merülnek fel, mint a stressz, jetlag, fáradtság vagy dehidráció, de ha a fentiekben olvasott tanácsainkat megfogadja, a lehető legnyugodtabban és pihentebben fog megérkezni.